joi, 25 februarie 2010

De ce nu?


Adesea stau si ma gandesc la cei care au schimbat lumea(în bine sau in rău)cu descoperirile lor.Toţi acesti oameni au fost,sunt si vor considerati genii ai umanitaţii.Dar cum au reusit sa descopere ei lucruri care azi ne sunt indispensabile?Desigur,unii au invatat,dar unii au fost oameni simpli.Dar datorita perseverantei si devotamentului lor,acestia au reusit sa inventeze/descopere lucruri exceptionale.Unii mai spun ca a fost mâna destinului,a divinităţii care le-a binecuvântat munca.Dar eu sunt de părere ca totul este posibil daca depunem efortul necesar.un intelectual spunea:"Succesul=99% transpiraţie şi 1% inspiraţie.".Şi eu sunt de aceeaşi părere.degeaba ai creier,dacă nu depui efort să "îti inmultesti talanţii"..Dar..cine au fost acei oameni despre care tot amintesc?Ei sunt muulti la numar,dar ii voi aminti doar pe cei mai reprezentativi:Albert Einstein,Alfred Nobel,Alexander Fleming,G.Mendel,etc..Ei au reuşit.TOTUL E POSIBIL!De ce nu?De ce sa nu incercam si noi venim cu o inovatie in aceasta lume cuprinsa de haos?Ar fi minunat ca noi,adolescentii de astazi,sa venim cu niste schimbari in bine pt tarisoara asta care a uitat sa ia exemplul "tarilor civilizate".Noi dispunem de tehnologia necesara,nu ca Da Vinci care era nevoit sa disece cadavre pt a studia organele...Avem tot ce ne trebuie(mai putin bani...),trebuie doar sa vrem.Totul e posibil!De ce nu?:)

12 comentarii:

Kodrin spunea...

Am o mica obiectie... Si acum se discera/ se face disectie la autopsie, si este normal. A trait in timpul renasterii si a fost unul dintre renascentisti dupa cum bine stii. Ei bine, in vremea aceea era cam interzisa practica asta de a diseca/discera. Da Vinci mituia paznicul de la cimitir iar in timpul noptii fura cadavre...pentru stiinta, pentru o cauza nobila. Nu am nimic impotriva cu practica aceasta doar daca se foloseste in alte scopuri decat in stabilirea autopsiei.

In rest articol bun, interesant. Ma bucur ca ai scris despre aceste monumente, lumea ia c-am uitat. Fernando, Guta, Salam sunt cunoscuti in intreaga Romanie dar daca ii intrebi de Robespierre, stiu ceva?

As scrie mai multe, dar am ceva treaba:)

Unknown spunea...

@Doctoru':Ştiu foate multe despre viaţa lui Da Vinci şi nu cred ca e cazul sa intru în amănunte.Ceea ce am vrut eu să subliniex în postare a fost faptul ca în ziua de astăzi oamenii ştiu in mare parte corpul uman şi nu sunt nevoiti să facă disecţie pentru a-l putea descopri/înţelege.Multe organe erau o noutate în vremea aceea,ceea ce acum nu prea mai există.Acum avem nenumărate atlase,planşe,tratate despre corpul uman,nu ca în perioada Renascentista.Asta am vrut sa spun.:D

Anonim spunea...

A fost doar un exemplu, am priceput.
Problema e alta. Pentru orice descoperire de genul acesta, trebuie pasiune şi devotament. Şi o rupere de efemer şi facil. N-o să descoperim nimic stând cu ochii aţinţiţi în televizor sau zăcând prin cluburi, la ore târzii. Un descoperitor de talia celor enumeraţi mai sus mâncau ştiinţa pe pâine cum s-ar zice. Mii de ore de studiu, experienţe nereuşite şi nervi. Apoi, deodată, saltul calitativ: descoperirea. Care i-a răsplătit pentru toate orele nedormite şi dilemele aparent nerezolvabile.
Pentru simplu fapt că ţi-ai pus problema asta, şi eşti cu un pas înaintea celorlalţi. :)

Roxana spunea...

pentru ca suntem LOSERI.

acum serios, pentru ca nimeni nu se gandeste/ nu are timp/ interes/ chef. Pentru ca suntem lenesi. Si ar mai fi..

Kodrin spunea...

da si eu am scris ca sunt de acord cu disectia doar in procesul de autopsie:)

Unknown spunea...

@silavaracald:aşa e,dar daca stam si ne uitam atent,nu mai este nici un interes pt lucrurile folositoare ci numai pentru chestii care nu aduc nici un folos.Vrem toti sa fie bine,dar nu facem nimic pentru a îmbunătăti situaţia.

Ionny spunea...

Da...si eu mi-am pus intrebarea asta...:D Acum, lumea se multumeste cu ce are (ma refer la tehnologie-la oamenii din Romania)! Putini incearca sa mai inventeze ceva...dar ma rog...tehnologie avem...inteligenta avem (mai sunt si oameni INTELIGENTI in Romania)..timp, uneori avem...dar, avem si LENE!Ma rog...:|

Gabi spunea...

mi-ai luat ideea:))

Orry spunea...

am studiat medicina si am participat si la ore de disectie umana! N-a fost rau deloc! Chiar pot sa subliniez faptul ca in nici un atlas de pe lumea asta nu poti studia un organ , tesut, os, mai bine decat materialul original!
Parerea mea!

Di spunea...

Avem de toate, mai putin bani. Ai punctat bine. Luand asta in considerare e cam greu sa faci ceva revolutionar cu sarma si ciocanul.

Giusy spunea...

ei bine, cred ca de data asta ai punctat foarte bine un aspect care lipseste cu desavarsire din viata tineretului din ziua de azi, iar o mare parte din vina o are sistemul de invatamant si mai apoi parintii. Ca sa scape usor si repede de ei, ii lasa ore intregi la calculator, unde nu fac altceva decat sa se joace sau sa caute lucruri ceva mai "interesante" decat chestii de genul.

Poate ca daca scoala ar veni cu ceva mai nou care sa iti starneasca interesul, ar mai fi sanse sa cauti cate ceva si sa ramai cu un gram de cunostinte din tot. Altfel, o sa ajungem rau....de zeci de ori mai rau decat acum :)

Mihaela Petrescu spunea...

"You go, girl!"

Trimiteți un comentariu